Wednesday, May 18, 2022

STATUS 13 : DI PESTA BUKU WTCKL 6 JUN 2022 - BERCAKAP FASAL SWATERBIT - JOM!

 


"Swaterbit? Kosnya tentu tinggi. Saya tak ada wang yang banyak untuk terbitkan karya sendiri."
.
"Saya ada manuskrip. Rasa macam nak terbit sendiri, tapi nampak macam susah."
.
"Saya nak belajar cara swaterbit, tapi tak boleh nak menghadiri bengkel. Ada banyak kekangan dari segi masa dan kewangan."
.
"Anak saya suka menulis, rasa nak sokong minat dia dengan terbitkan karyanya, tapi tak tahu bagaimana nak mula."
.
"Saya rasa, karya saya bagus. Tapi, tak tahu kenapa sangkut di rumah penerbitan. Nak terbit sendiri rasa ragu dengan kemampuan diri."
.
Adakah anda salah seorang yang berhadapan dengan situasi di atas?
.
Punya karya, punya impian, tapi tak nampak jalan.
.
Jangan sia-siakan hasil karya anda atau orang yang anda sayang. Dapatkan ilmu, dan dengarkan pengalaman bagi merealisasikan impian.
.
Dengan ilmu, persepsi kita akan berubah. Dengan ilmu, kita akan lebih yakin melangkah. Langkah pertama memang sukar, tetapi insya-Allah, bila sudah bermula, akan menapak yakin untuk seterusnya.
.
Buangkan persepsi dan ketakutan terhadap swaterbit. Persepsi dan ketakutan hanya wujud bila tidak pernah tahu proses sebenarnya.
.
Pada 06 Jun 2022, jam 03.00 hingga 04.00 petang, di PBAKL 2022, kami mengambil inisiatif untuk berkongsi secebis ilmu dan pengalaman menerbitkan karya sendiri.
.
llmu dan perkongsian selama satu jam ini, PERCUMA. Jangan sia-siakan peluang yang ada.
.
Anda juga berpeluang bertanyakan soalan secara langsung kepada kami tentang proses swaterbit.
.
Kami menyediakan hadiah berupa novel swaterbit, kepada lima orang terawal, yang melibatkan diri dalam sesi soal jawab.
.
Luangkan masa anda untuk hadir ke Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur, pada tarikh, masa dan tempat sebagaimana di dalam poster bagi ilmu dan pengalaman yang bakal kami kongsikan.
.
Insya-Allah, kita jumpa di sana!

No comments:

Post a Comment