Wednesday, May 18, 2022

NOVEL LEGASI PEMBURU : BUKU 1 - STEAMPUNK WITCHUNTER

Alhamdulillah syukurlah, kulit luar yang sudah lebih tiga kali dikemaskini dan 'godak', siap juga akhirnya. Terima kasih kepada pereka grafik kulit luar yang bagi saya menariklah. Harapnya orang lain pun suka dengan gambar kulit luar ini. Sebab saya katakan kepada perekanya agar ia kelihatan ala-ala poster filem. Jenuh dan sabar jugalah dia melayan saya ha3. 

Hanya menanti layout yang juga diproses hampir dua kali, kemudiannya semakan terakhir untuk melihat lagi apa yang tak kena. Harap tidak terlalu banyaklah yang perlu diperbetulkan. Haaa itulah antara proses untuk menghasilkan novel, tambah saya swaterbit - kena sabar banyak-banyak, bukan mudah tetapi tidaklah pula mustahil. 


 Kulit luar penuh

Asalnya dihantar kepada satu penerbit tetapi lambat dan tiada tolenrasi untuk kulit luar (penulis tak boleh beri pendapat, melainkan jika diminta), maka terpaksalah saya usaha sendiri untuk menerbitkannya. Fikir-fikir dari novel Memoir Kampung Boy sudah terbit sendiri, maka buat jugalah untuk yang ini. 

Apapun hanya menanti siap semakan layout dan nanti saya war-warkan flyer pra-tempahan (pre-order) untuk sesiapa yang berminat dengan karya saya kali ini. Ringkasnya novel ini termasuk dalam genre Sains Fiksyen, bersub genrekan steampunk dan pasca apokalips tetapi ringan. Ringan maksudnya tidak terlalu berat untuk dihadam. Hanya santai-santai dan lebih menghiburkan (harapnyalah). Kalau isinya terlalu berat takut orang mudah jemu dan lambat hadam.

 Nanti kita cerita lagi fasal novel ini.


No comments:

Post a Comment